Szórakoztató club

Itt mindeki megtalálhatja azt ami érdekli

Ford Thunderbird

Dies ist die gesichtete Version , die am 28. Ez a stabil változat , 28-án März 2013 markiert wurde. Március 2013 védjegyek volt. Es sind noch Vorlagen- und Dateiänderungen vorhanden, die gesichtet werden müssen. Vannak sablonok és a fájl változásokat , amelyeket meg kell látni.

Wechseln zu: Navigation , Suche Ugrás: navigáció , keresés

Der Ford Thunderbird war ein vom US-amerikanischen Automobilhersteller Ford von 1955 bis 1997 und erneut von 2002 bis 2005 angebotenes, sportlich orientiertes Pkw-Modell . A Ford Thunderbird volt az amerikai autógyártó Ford 1955-1997 és ismét 2002-2005 ajánlott, sport-orientált autó modell .

Der kurz T-Bird genannte Wagen gilt als einer der Klassiker des amerikanischen Automobilbaus. A rövid T-Bird említett kocsi tartják az egyik a klasszikus az amerikai autóipar. Er symbolisiert in den Vereinigten Staaten die 1950er und 1960er Jahre. Ő jelképezi az Egyesült Államokban , az 1950-es és 1960-as években. Der Name „Thunderbird“ (englisch: „Donnervogel“) steht für einen der am längsten in der Automobil- und Industriegeschichte durchgängig verwendeten Warennamen, vergleichbar mit Corvette oder Mustang . A név "Thunderbird" (angolul: "Thunderbird") egyike a legrégebben folyamatosan a gépjármű-és ipartörténeti használt áruk nevek hasonló Corvette és Mustang .

Am Anfang war der Thunderbird (1955–1957) noch ein reiner sportlicher Zweisitzer und wurde als Konkurrenz zur Chevrolet Corvette platziert. Elején a Thunderbird volt (1955-1957), sem a tiszta sportos kétüléses, és az volt, hogy a versenyt a Chevrolet Corvette helyezték. Für den Thunderbird sprach damals der V8-Motor, den die Corvette erst später bekam. A Thunderbird akkor beszélt, a V8-as motor, a Corvette csak később.

Die späteren Modelle (1958–1969) hatten die charakteristische kantigere Form der mittleren 1960er Jahre. A későbbi modellek (1958-1969) volt a jellegzetes alakja edgier középső 1960. Die Motorleistung wuchs von etwa 150 bis auf über 300 PS, und die Fahrzeuge waren als Viersitzer deutlich größer als das Ursprungsmodell. A motor teljesítménye nőtt mintegy 150 több mint 300 lóerős, és a négyüléses autó voltak sokkal nagyobb, mint az eredeti modell.

Von 1968 bis 1971 gab es den Thunderbird auch als viertürige Version, wobei die hinteren Türen gegenläufig öffneten – Suicide Doors wie beim Lincoln Continental der Jahre 1961–1970. 1968-tól 1971-ben ott volt a Thunderbird is négyajtós változata, a hátsó ajtó nyitva ellentétes irányban - Suicide Doors , mint a Lincoln Continental évek 1961-1970. Spätestens zu diesem Zeitpunkt waren die Fahrzeuge offiziell maximal als Sechssitzer erhältlich. Ekkorra a járművek voltak hivatalosan legnagyobb elérhető egy hat férőhelyes. Es gab aber auch Fünfsitzer-Kombinationen mit drei vorderen und zwei hinteren Sitzen. Voltak ötüléses kombinációk három első és két hátsó ülések. Zumindest für die Fahrzeuge der Jahre 1967–1971 gilt, dass sie im Fahrverhalten und im Verbrauch besser als die Konkurrenz von GM und Chrysler abschnitten. Legalábbis a járművek az évek 1967-1971 az, hogy azok a vezetői magatartás és üzemanyag-fogyasztás jobb, mint a verseny a GM és a Chrysler vágva.

In den 1980er und 1990er Jahren verlor der Wagen allerdings immer mehr an „Gesicht“ und Bedeutung. Az 1980-as és 1990-es években, az autó elvesztette több és több "arc" és jelentése. Größe und Leistung blieben im Verhältnis zu anderen Fahrzeugen zwar weiterhin gut, wiesen aber keinen technischen Vorsprung mehr wie in früheren Jahren auf. Méret és teljesítmény maradt képest más járművek, de még mindig jó eddig, de nem több technikai előnyt, mint az előző években. Die Motorisierung in den 1980ern waren R4-Turbomotoren sowie V6- und V8-Triebwerke. A motor az 1980-as volt, R4 turbó motorok és V6-os és V8-as motorok. Zum Ende der 1980er und die 1990er hindurch gab es V6-, V8- und V6-Kompressormotoren. Az 1980-as évek és az egész 1990-es években volt V6, V8-as és V6-os kompresszoros motorok.

Trotz des sich verändernden Käuferverhaltens, welches SUVs und Pickups auf den Vormarsch brachte, wies der Thunderbird bis in die 1990er-Jahre gute Verkaufszahlen auf. Annak ellenére, hogy a változó fogyasztói magatartás, amely által terepjárók és pickupok a nő, a Thunderbird mutattak fel a 1990-es években a jó értékesítés. Parallel dazu verloren Personal Luxury Cars immer mehr an Bedeutung. Ezzel párhuzamosan, Personal Luxury Cars vereség egyre fontosabb.

Mit der letzten Auflage, die ab dem Modelljahr 2002 bis Ende 2005 hergestellt, wurde eine Reminiszenz an die Urversion dieses Autos geschaffen, das zu den legendärsten Automobilen der Welt zählt. Az utolsó kiadás, amely során a modell 2002-től 2005 végéig volt, az egyik emlékeztet az eredeti változata, hogy a gépjármű hoz létre, amely az egyik leginkább legendás autó a világon.

Der ursprüngliche und heute ikonische Thunderbird-Zweisitzer war von Ford als Alternative zu europäischen Sportwagen, namentlich dem Jaguar XK 140 , geplant. Az eredeti és most ikonikus kétüléses Thunderbird volt a Ford alternatívájaként az európai sportautók, köztük a Jaguar XK 140 , tervezett. Berühmt wurde das Hardtop des 57er-Modells mit seinen seitlichen runden Bullaugen-Fenstern. Híres volt a felépítmény a '57 modell az oldalsó kerek lőrés ablakok.

Angetrieben wurde der Thunderbird von einem neu konstruierten V8-Motor von 4,8 Liter Hubraum (292 cui), der mit Vierfachvergaser 193 SAE-PS (142 kW) leistete. Vezette a Thunderbird. Legalább újonnan tervezett V8-as motor a 4,8 literes (292 CUI), a quad karburátor 193 SAE lóerő hozzájárult (142 kW) Die Kraftübertragung übernahm serienmäßig ein Dreiganggetriebe; gegen Mehrpreis waren ein Viergang-Overdrive-Getriebe und eine Ford-O-Matic-Automatik erhältlich. Erőátviteli volt a standard, három sebességes váltóval, felár ellenében volt egy négy sebességes kézi váltót, és a Ford-O-Matic automata sebességváltó.

1956 wurde der Thunderbird leicht überarbeitet. 1956-ban a Thunderbird felülvizsgálták kicsit. Kennzeichen waren das außenliegende Reserverad am Heck, Windabweiser an den A-Säulen und Entlüftungsschlitze an den vorderen Kotflügeln. Jellemzők voltak a külső pótkereket a hátsó, a szél légterelő az A-oszlopok és a szellőzőnyílások az első sárvédők. Der 4,8-Liter war nun mit 200 bis 202 SAE-PS angegeben, neu war ein „Thunderbird Special“-V8 mit 5,1 Litern (312 cui), der 215, mit Automatik 225 SAE-PS leistete. A 4,8 literes most megadott 200-202 SAE lóerő volt, egy új "Thunderbird Special" V8-as 5,1 literes (312 CUI-), a 215, az olvasztott automata 225 SAE lóerő.

Das Modell 1957 erfuhr ein größeres Facelift mit stärker akzentuierten Heckflossen und einer einteiligen Stoßstangen/Kühlergrillkombination an der Front; das Reserverad war wieder im Kofferraum untergebracht. A modell 1957 ment egy jelentős ráncfelvarráson esett több hangsúlyos farok úszók és egy darabból álló lökhárító / hűtőmaszk kombinációja az elülső, a kerék újra otthont a csomagtartóba. Der 4,8-Liter wurde mit 212, der 5,1-Liter mit 245 SAE-PS angegeben; zusätzlich kam eine Kompressorvariante dieser Maschine in das Programm, die 300 SAE-PS leistete. A 4,8 literes, 212 volt, az előírt 5.1-literes és 245 LE SAE, további kompresszor változata készülék lépett a program, ami hozzájárult 300 SAE lóerő.

Mit dem größeren, viersitzigen Thunderbird schuf Ford die Klasse der Personal Luxury Cars . A nagyobb, négyüléses Ford Thunderbird készítette a kategóriába Personal Luxury Cars .

Ab Modelljahr 1958 war der Thunderbird kein Sportzweisitzer mehr, sondern ein komfortabler, großer Vier- bis Fünfsitzer, der als Coupé und als Cabriolet angeboten wurde. Akár modell év 1958-ban a Thunderbird nem volt sport kétüléses, hanem egy kényelmes, nagy, négy-. Ötüléses, amelyet felajánlott a kupé és kabrió Im Januar 1958 debütierte das neue Coupé, im Juni 1958 das Cabrio; die Modelle waren gut 40 Zentimeter länger und fast 500 Kilogramm schwerer als die Vorläufer. Januárjában 1958 debütált az új kupé, a kabrió 1958 júniusában, a modellek mintegy 40 cm hosszú és közel 500 kilogrammal nehezebb, mint az elődei.

Angetrieben wurden die gut 1,7 Tonnen schweren Wagen von einem neuen 5,8-Liter-V8 (352 cui), der mit Vierfachvergaser auf 221 kW (300 SAE-PS) kam. Hajtották a jó 1,7 tonnás gépkocsi egy új 5,8-literes V8-as (352 CUI), a quad karburátor, hogy 221 kW volt (300 SAE lóerő).

Die Modelle 1959 erhielten lediglich kleinere optische Änderungen und einen auf Wunsch und nur mit Automatikgetriebe lieferbaren Siebenliter-V8 (430 cui), der von der Schwestermarke Lincoln stammte und 257 kW (350 SAE-PS) leistete. A 1959 modell kapott csak kisebb látászavarok és egy opcionálisan rendelhető automata sebességváltóval, és csak hét literes V8-as (430 CUI), aki jött a nővére márka, Lincoln és 257 kW (350 SAE lóerő) készült.

Auch für das Modelljahr 1960 wurden lediglich Details wie Kühlergrill und Chromleisten geändert. Szintén modell év 1960 csak azokat részleteket, mint például a hűtőrács és króm csíkok megváltoztak. Für das Coupé war nun gegen Aufpreis ein Schiebedach lieferbar, das 2.536 Wagen erhielten. A kupé volt, most egy tetőablak áll rendelkezésre felár ellenében, amely megkapta 2.536 autók.

Der Thunderbird erhielt für 1961 eine neue Karosserie in rundlichem Design, die etwas länger, breiter und schwerer als die der Vorgängermodelle war. A Thunderbird kapott 1961-ben, egy új testület a lekerekített design, hogy kissé hosszabb, szélesebb és nehezebb, mint a korábbi modellek. Ab diesem Modelljahr zählten Automatikgetriebe, Servolenkung und Bremskraftverstärker bei allen Thunderbirds zur Serienausstattung. Ebből a modell év automata sebességváltó, szervokormány és teljesítmény fékek voltak Thunderbirds, mint standard. Der V8 wurde auf 6,4 Liter (390 cui) vergrößert und leistete 300, in höher verdichteter „Special“-Ausführung 375 und mit drei Doppelvergasern statt einem Vierfachvergaser ausgerüstet 401 SAE-PS. A V8 bővült és 6,4 literes (390 CUI-) és tett 300 nagyobb tömörített "speciális" változat 375 és három kétágyas karburátor helyett quad karburátor felszerelt 401 SAE lóerő.

1962 wurde der Basis-V8 um eine 340 SAE-PS starke Variante mit drei Doppelvergasern ergänzt. 1962-ben a bázist V8 adunk egy 340 SAE lóerős változat, három kettős karburátor. Neu war ferner das Thunderbird Landau-Coupé mit serienmäßigem Vinyldach und zum Cabriolet gesellte sich der ebenfalls offene Sport Roadster mit Fiberglas-Abdeckung über dem Rücksitzraum und echten Speichenrädern. Az új is volt a Thunderbird Landau Coupe standard vinyl tető . Cabriolet és nyissa meg a Sport Roadster csatlakozott üvegszálas fedelet a hátsó ülésen helyet és valós vezetékes kerekek

1963 war der 6,4-Liter mit 300, 330 oder 340 SAE-PS lieferbar. 1963-ban a 6,4 literes, 300, 330 vagy 340 SAE lóerő állt rendelkezésre. Der Sport Roadster erlebte sein zweites und letztes Jahr. A Sport Roadster tapasztalt a második és egyben utolsó évben.

Die vierte Thunderbird-Generation, wiederum als Coupé, Landau Coupé und Cabriolet erhältlich, besaß kantigere Karosserien. A negyedik generációs Thunderbird, ismét kapható kupé, Landau Coupe és Cabriolet volt, edgier szervek. Die Technik blieb weitgehend unverändert. A technológia lényegében változatlan maradt. Den Sport Roadster gab es nicht mehr, allerdings ließ sich bei den Händlern eine passende Fiberglasabdeckung der Rücksitze aus dem Zubehörhandel montieren. Adta a Roadster Sport nem több, de ült a forgalmazási illeszkedő üvegszálas fedezi a hátsó ülések illeszkednek az értékesítés utáni piacon. An Motoren wurden ein 6,4-Liter-V8 mit 300 oder 330 SAE-PS angeboten. A motor egy 6,4 literes V8-as ajánlottak, 300 vagy 330 SAE lóerő.

Die Modelle 1965 erhielten kleinere Karosserieänderungen und konnten erstmals gegen Aufpreis mit vorderen Scheibenbremsen geordert werden. Az 1965-ös modellek kapott kisebb karosszéria változások és voltak az első rendelhető felár ellenében elöl tárcsafék.

Für das Modelljahr 1966 erfolgte ein umfangreiches Facelift mit kantigerem, von der Stoßstange abgesetztem Kühlergrill und breiteren Heckleuchten. A modell év 1966-ban, egy nagy, facelift a kantigerem, kilépett a lökhárító rács és a nagyobb hátsó lámpák. Der Basis-6,4-Liter leistete, jetzt mit Doppelvergaser bestückt, nur mehr 275 SAE-PS bei einer 9,5:1 Verdichtung, die Vierfachvergaserversion war mit 315 SAE-PS bei einer 10,5:1 Verdichtung angegeben. Az alap 0,4 literes, 6-renderelt, most felszerelt dupla karburátor, mindössze 275 SAE lóerő egy 9.5:1 tömörítés, a quad karburátor változat adni 315 SAE lóerő egy 10.5:1 tömörítés. Neu war ein Siebenliter (428 cui), der es auf 345 SAE-PS brachte. Újdonság volt a hét liter (428 CUI), hozta a 345 SAE lóerő.

Der fünfte Thunderbird wuchs in allen Dimensionen. Az ötödik Thunderbird nőtt minden méretben. Das Cabriolet entfiel, dafür kam eine viertürige Limousine ins Programm, die gegenläufige Türen aufwies ("suicide doors"). A Cabriolet, maradt egy négyajtós szedán lépett a program, amely ellentétes ajtók ("öngyilkos ajtók"). Es wurden ab Modelljahr 1970 insgesamt drei Karosserievarianten verkauft (Fließheck, Stufenheck, Viertürer). Ez volt az 1970-es modell év összesen három karosszériával értékesített (hatchback, szedán, négy ajtós). Es handelte sich um Fünf- sowie Sechssitzer je nach Bestuhlungsvariante. Volt, öt-és hat-üléses függően ülőhelyek elrendezése. Das Modell war technisch mit dem Continental Mark III verwandt, den Lincoln ab April 1968 anbot. A modell műszakilag a Continental Mark III használnak, a Lincoln kínált áprilistól 1968. Als technischer Leckerbissen wurde auch ein elektronisches Antiblockiersystem (ABS) für die Hinterachse angeboten. Mivel a technikai élvezet is egy elektronikus blokkolásgátló (ABS), a hátsó tengely áll.

Die bisher größten und schwersten Thunderbirds. A legnagyobb és legnehezebb Thunderbirds. Eine Länge von 5,73 m, ein Leergewicht von ungefähr 2200 kg sowie 7,0- und 7,5-Liter-Motoren und ein sehr hoher Verbrauch waren die Charakteristika der sechsten Generation. Hossza 5,73 m, önsúly körülbelül 2200 kg és 7,0 - és 7,5-literes motorok és egy igen magas fogyasztás voltak a jellemzői a hatodik generációs. Technisch basierten diese auf dem Continental Mark IV . Technikailag ezeket alapul Continental Mark IV .

Der Thunderbird der siebten Generation schrumpfte leicht und basierte nun auf dem Mittelklassemodell LTD II , dem Nachfolger des Torino . A hetedik generációs Thunderbird kissé csökkent, és most alapján középkategóriás LTD II , az utódja Torino . Damit einher ging eine Preisreduktion von 7.800 auf 5.100 Dollar, wodurch sich der Absatz von 1976 auf 1977 versechsfachte (auf 318.000 Exemplare). Ezt kísérte csökkenése ár 7.800 a 5.100 dollárt, ami hatszorosa az értékesítés 1976-1977 (a 318.000 példány). Typische Designmerkmale der neuen Generation waren Klappscheinwerfer, eine breite B-Säule mit eingelassenem kleinem Fenster ("Opera Window") und eine filigrane C-Säule. Tervezési jellemzők jellemző az új generáció is pop-up fényszórók, a széles B-oszlop beágyazott kis ablak ("Opera Window"), és egy bonyolult C-oszlop. In allen drei Modelljahren gab es neben dem Basismodell eine luxuriöse Town-Landau-Variante, 1978 dazu ein Sondermodell Diamond Jubilee Edition , 1979 die Heritage Edition (optisches Merkmal der beiden letzteren: Vinyldach hinter der B-Säule, Entfall der hinteren Seitenscheiben). Mindhárom modellben évben voltak mellette az alap modell luxus Town-Landau-változat, 1978 egy különleges kiadás Diamond Jubilee Edition, 1979, a Heritage Edition (vizuális eleme a két utóbbi: vinyl tető mögött a B-oszlop, megszüntetése a hátsó oldalsó ablakok). Für den Antrieb sorgten V8-Motoren von 5,0; 5,8 oder (nur bis 1978) 6,6 Liter Hubraum mit 135 bis 175 PS. A vezetői V8s biztosította az 5,0, 5,8, illetve (csak 1978) 6,6 literes motor 135-175 HP. Von dieser Thunderbird-Version entstanden in drei Jahren 955.000 Exemplare. Ebből verzió Thunderbird három évben keletkezett 955.000 példányban.

Die „Torino-Birds“ sind die ersten Thunderbirds, von denen die Mercury Division ein technisch identisches Fahrzeug anbot. A "Torino Birds" az első Thunderbirds, amelynek a Mercury Division kínált műszakilag azonos járművet. Es wurde unter der Bezeichnung Mercury Cougar XR-7 vermarktet und entstand in 454.815 Exemplaren. Ez volt a neve Mercury Cougar XR-7 és forgalomba hozták 454.815 példányban.

auf 5,09 m, das Gewicht sank von 1.764 auf 1.412 kg), behielt aber das typisch barocke Design und zahlreiche Stylingdetails der Vorgänger (z. B. Klappscheinwerfer) bei. Vonattal az idő, a nyolcadik Thunderbird csökkent jelentősen (a hossza 5,52-5,09 m, súlya csökkent 1764 a 1412 kg), de megtartotta a tipikus barokk minta és számos stílus részleteit a megelőző (pl. . Fényszórók be). Technisch basierte er auf der sogenannten Fox-Plattform des Ford Fairmont . Technikailag ez alapján az úgynevezett Fox-platform Ford Fairmont . Angeboten wurden Basis- und Town Landau-Modelle, dazu 1980 ein Silver Anniversary -Modell (25 Jahre Thunderbird), 1981 und 1982 wieder eine Heritage Edition wie auch schon 1979. Ajánlott voltak az alap-és Település Landau modellek, 1980-ig, a Silver Anniversary modellt. (25 év Thunderbird), 1981-ben és 1982-ben ismét a Heritage Edition, valamint a már 1979-ben Für den Vortrieb sorgten V8-Motoren mit 4,2 oder 5,0 Litern Hubraum (117–133 PS), ab 1981 auch ein 3,3-l-Reihensechszylinder mit 89 PS; der Fünfliter entfiel 1982. Propulsion biztosított V8-as motorok, 4,2 vagy 5,0 literes motor (117-133 LE), 1981-től, a 3,3-literes, soros hathengeres motor 89 LE-át az öt literes 1982. In kommerzieller Hinsicht war diese Modellgeneration mit nur knapp 290.000 Exemplaren in drei Jahren nicht erfolgreich. A kereskedelmi szempontból ez a modell generáció csak majdnem 290.000 példányban kelt el három éve nem sikerül.

Mit der neuen Modellgeneration wandelte sich der Thunderbird der neunten Generation vom Luxus- zum luxuriösen Sportcoupé. Az új modell generáció, a kilencedik generációs Thunderbird átalakított luxus luxus sportkupé. Das neue Modell, inoffiziell Aero Bird genannt, zeichnete sich durch eine wesentlich klarere und moderner gezeichnete, aerodynamische Linie aus ( c w -Wert 0,35) und war eine deutliche Abkehr vom jahrzehntelang gepflegten Thunderbird-Stil. Az új modell, az úgynevezett nem hivatalosan Aerobird volt jelölve egy sokkal világosabb és modernebb jegyzett, aerodinamikai vonal ( húzza együttható 0,35), és szignifikánsan eltér a évtizedekben fenntartotta Thunderbird stílusban. Angeboten wurden die Ausstattungsvarianten Basis, Heritage (nur 1983), Elan (1984–1986), FILA (1984/85), LX (1987/88) und Turbo Coupé . Ajánlott a felszereltségi szintek voltak bázis Heritage (csak 1983), Elan (1984-1986), FILA (1984/85), LX (1987/88) és a Turbo Coupe. Als Motorisierungen standen zur Verfügung: 3,8-l-V6 (112–142 PS), 5,0-l-V8 (132–157 PS) und (im Turbo Coupe) der 2,3-l-Reihenvierzylinder mit Turbolader (144–203 PS). Amikor a motorok állnak rendelkezésre: 3.8 literes V6-os (112-142 LE), 5,0 literes V8-as (132-157 LE) és (a Turbo Coupe) a 2,3 literes, soros, négyhengeres, turbófeltöltéses ( ) 144-203 hp. Für das Modelljahr 1987 erhielt der Thunderbird eine überarbeitete Karosserie mit bündigen Scheinwerfern und bündig montierten Seitenscheiben. A modell év 1987, a Thunderbird, módosított futómű süllyesztett fényszórók és süllyesztett oldalsó ablakok. Vom „Aero-Thunderbird“ verkaufte Ford in sechs Jahren 884.000 Stück. A "Aero Thunderbird" Ford eladott 884.000 darab hat év.

Ausklappen

Datenblatt Ford Thunderbird (1987) Jellemzők Ford Thunderbird (1987)

Zum Modelljahr 1989 präsentierte Ford die zehnte Thunderbird-Generation, die sich explizit den BMW 6er zum Vorbild nahm. A 1989-es modellévre a Ford bemutatta a tizedik generáció Thunderbird amelyek kifejezetten a BMW 6-os sorozat volt a modell. Auffällig war die Front ohne traditionellen Kühlergrill, stattdessen befanden sich Lufteinlässe in der Frontschürze. Feltűnő az első nem volt hagyományos hűtőrács, hanem voltak az első kötény légbeszívó. Erhältlich waren das Basis-Coupé (1989–1992) und der LX mit 3,8-l-V6 (104–108 kW/142–147 PS) oder 5,0-l-V8 (149 kW/203 PS, ab 1991; 1994 ersetzt durch den neuen 4,6-l-V8 mit 153 kW/208 PS), das Sport Coupé mit dem V8 (1991/92) sowie das Super Coupé (1989–1995) mit einer Kompressorvariante des 3,8-l-V6 (157 kW/213 PS). Elérhető volt a bázis coupé (1989-1992) és a LX 3,8 literes V6-os (104-108 kW/142-147 LE) vagy 5,0 literes V8-as (149 kW/203 LE 1991-től , 1994 helyébe az új, 4,6 literes V8-as és 153 kW/208 LE), a sportkupé, a V8-as (1991/92) és a Super Coupe (1989-1995) a kompresszor változata a 3.8-literes V6 (157 kW/213 LE). 1994 und 1996 erfolgten leichte Facelifts mit geänderten Frontschürzen und jeweils einem kleinen Kühllufteinlass zwischen den Scheinwerfern. 1994-ben és 1996-ban készült kis ráncfelvarrás az átdolgozott első lökhárító és mindegyik egy kis hűtő légbeömlő között a fényszórók. Im September 1997 endete nach 43 Jahren die Thunderbird-Produktion vorläufig. 1997 szeptemberében, miután 43 éves a Thunderbird termelés befejeződött ideiglenesen. Von dieser Thunderbird-Generation entstanden in acht Jahren 889.000 Stück. Ebből Thunderbird generációs nyolc éve létrehozott 889.000 darab.

2002 lancierte Ford mit der elften Generation ein gänzlich neues Modell im Retro-Look , der eine Reminiszenz an den Ur-Thunderbird der Jahre 1955 bis 1957 darstellen sollte. 2002 Ford megkezdte a 11. generációja teljesen új modell a retro kinézetét , ami kell egy emlékeztetőt az első Thunderbird évek 1955-1957.

Das Design stammte von J Mays , die Technik vom Lincoln LS . A tervezési kal volt J Mays , a technika Lincoln LS . Lieferbar war das Modell ausschließlich als zweisitziges Cabriolet mit einem 209 kW (284 PS) starken 3,9l-V8 von Jaguar ( AJ-V8 ) zu Preisen um US-$ 40.000. A modell volt, csak egy kétüléses kabrió egy 209 kW (284 LE) 3,9 literes V8-tól Jaguar ( AJ-V8 ). árakon körülbelül US $ 40.000 Anfangs wurde der Thunderbird in nostalgischen Lackierungen wie Hellgelb und Türkis und zweifarbigen Innenausstattungen angeboten, ab 2003 fanden Standard-Lackfarben aus dem Ford-Programm Verwendung, und das Interieur war einfarbig gehalten. Kezdetben a Thunderbird-ben felajánlott nosztalgikus felületek, mint a világossárga és a türkiz és a kéttónusú belső, 2003-tól szabványos festék színek a Ford programban használatára, valamint a belső tartották egyszerű.

Ford rechnete mit einem Absatz von 25.000 Stück pro Jahr, was allerdings zu keiner Zeit erreicht wurde. Ford jóvá értékesített 25.000 darab, ami volt, de el bármikor. 2004 verkaufte Ford 11.998 Exemplare, 2005 nur noch 9548. 2004-ben a Ford 11.998 eladott példány, 2005-ben, csak a 9548.

Im Juli 2005 wurde die Fertigung des Ford Thunderbird nach über drei Millionen produzierten Fahrzeugen und insgesamt elf Fahrzeug-Generationen ersatzlos eingestellt. 2005 júliusában, a termelés a Ford Thunderbird több mint három millió járművet gyártott és tizenegy generációs.

 

Volkswagen Bogár

A Volkswagen Bogár (németül Volkswagen Käfer, hivatalos megnevezése Volkswagen Type 1, röviden VW Bogár) német Volkswagen cég illetve cégcsoport által 1938-tól 2003-ig gyártott autómodell, amelyből 2002 júniusáig 21,5 millió darabot értékesítettek. Ezzel a Bogár a világ addig a legnagyobb példányszámban eladott autómodellje lett.

Valószínűleg a New York Times használta először, 1938. július 3-án megjelenő cikkében a „Bogár” szót, amelyben „ezer és ezer csillogó kis bogarat” vizionál, amelyek be fogják népesíteni a német utakat.

Miután az autó az 1950-es években egyre nagyobb népszerűségre tett szert az Amerikai Egyesült Államokban, fokozatosan meghonosodott a szeretetreméltó Bogár (Beetle vagy Bug) becenév. A Volkswagen csak az 1960-as években vette át a Bogár megnevezést reklámkampányaiban, miután az autó a „Kicsi kocsi” filmekkel sztár lett és a Bogár név Németországban is elterjedt Käfer néven.

Története

A VW Bogár története az 1930-as évekre nyúlik vissza, amikor Németország nemzetiszocialista vezetése széles néprétegek számára elérhető népautó gyártását tűzte ki célul. Az autó fejlesztésében jelentős szerepet játszott Ferdinand Porsche, akit a Bogár megteremtőjeként tartanak számon. A Bogár fejlesztése azonban korábbra nyúlik vissza. Barényi Béla már 1925-ben készített részletes terveket, amit azonban a Porsche család hosszú időn keresztül vitatott, mivel ők Ferdinand Porschét tartották az autó konstruktőrének. Barényi csak az 1953-as bírósági ítélet után tudta szerzőségi jogait és ezzel igényeit érvényesíteni. Vitatott és nem véglegesen tisztázott Ganz József szerepe az "Ős Bogár" fejlesztésében. A Ganz első prototípusát a nürnbergi Ardie gyár építette 1930-ban.[1]

Az autó szériagyártását a háború előtt már nem tudták elkezdeni, mivel az 1938 májusában alapított wolfsburgi Volkswagen üzem még nem készült el. A háború alatt a gyárban katonai járműveket és egyéb katonai felszerelést gyártottak. Ezért az akkor Volkswagennek nevezett autó sorozatgyártását csak 1945 nyarán tudták elkezdeni. 1945 végéig 1 785 darab autó készült el, melyeket a megszálló erők illetve a német posta kapott meg. 1946-tól a VW-t 5 000 márkás áron magánszemélyek is megvásárolhatták.

Nem sokkal később megkezdődött VW exportálása az USA-ba, és a világ sok más országába. Ennek illetve a "német gazdasági csodának" köszönhetően, amelynek a Volkswagen szimbóluma lett, a "bogártermelés" Wolfsburgban és számos más gyártó- és összeszerelő üzemben szerte a világban korábban elképzelhetetlen szintre emelkedett. Az USA-ban – a német piac után a legfontosabb VW piacon – nagy népszerűségre tett szert a Bogár az 1960-as években, mint olcsó, az ottani fogalmak szerint takarékos autó, illetve mint az „ellenkultúra” megtestesítője szerepelt.

A gyártásban nagy mérföldkőhöz értek 1972. február 17-én, mert ekkor a Volkswagen Bogár eladott darabszámban megelőzte a Ford T-modellt.[2] Az 1970-es évek elején az eladások csökkentek, mivel a Bogár számára egyre növekvő konkurenciát jelentettek a lényegesen korszerűbb kisautók. 1974-ben kezdődött meg az utódmodell, a VW Golf gyártása Wolfsburgban és 1978-ban befejezték a bogár németországi gyártását. Ezután már csak Mexikóban és Brazíliában gyártották. Németországban még 1985-ig tartotta kínálatban a VW a Bogarat.

Összesen 21 529 464 VW Bogarat gyártottak, amiből 15,8 millió darabot (ebből körülbelül 330 000 kabriót) gyártottak Németországban.

Az utolsó, 3VWS1A1B54M905162-es alvázszámú Bogár 2003. július 30-án gördült le a szalagról Mexikóban.

Műszaki jellemzői

A Bogár meghajtásáról négyütemű, négyhengeres, léghűtéses, a farban elhelyezett boxermotor gondoskodik, amely a hátsó kerekeket hajtja. Az 1936-ban bemutatott első változatban a motor lökettérfogata 985 cm3, teljesítménye 17,7 kW (24 LE), hengerátmérő 70 mm, a dugattyú lökete 64 mm, sűrítési viszony 5,6 volt. A sebességváltó nem szinkronizált, négy fokozatos volt, amely egytárcsás száraz tengelykapcsolóval kapcsolódott a főtengelyhez. A gyújtáselosztón mechanikus centrifugál előgyújtás-szabályozó volt.

A karosszéria kétajtós, négy utas utazhat az autóban, a csomagokat az orrban elhelyezett csomagtérben, illetve a hátsó üléssor mögött lehet tárolni. A Bogár alvázára 18 ponton rögzítették a felépítményt, amelynek a légellenállási együtthatója 0,41.

Az autó mind a négy kereke független felfüggesztésű volt, torziós rugózással. A fékek elöl és hátul is dobfékek.

A gépkocsi méretei 1936-ban: hosszúsága 3990 mm, szélessége és magassága 1500 mm, a tengelytáv 2400 mm, az első kerekek nyomtávja 1284 mm, a hátsó kerekek nyomtávja 1250 mm. A menetkész gépkocsi tömege 600 kg volt, legnagyobb sebessége 100 km/h.

A legfontosabb modellváltozatok

1945-ben a motor lökettérfogatát 1131 cm3-re, teljesítményét 18,4 kW (25 LE)-re növelték. 1949-ben teleszkópos lengéscsillapítókat kapott, a sebességváltó háza könnyűfém-ötvözetből készült. Öt lapból álló alsó és felső torziós rugók biztosították a rugózást, míg a fékeket hidraulikus fékberendezés működtette. Az exportra szánt változatot kétágú kormánykerékkel szerelték.

1951-től a motortest is könnyűfém ötvözetből készült, 1952-ben a karburátort gyorsítószivattyúval szerelték, az első kereket felfüggesztésébe hat lapból álló torziós rugót építettek. Mindkét oldalon le lehetett engedni az ablakokat. 1953-ra az első felfüggesztésben nyolc lapból álló alsó és felső torziós rugókat alkalmaztak és ebben az évben szüntették meg a hátsó ablak osztását. 1954-re a motor teljesítménye elérte a 22,1 kW-ot (30 LE), lökettérfogata 1192 cm3 lett és vákuumos előgyújtás-szabályozást alkalmaztak.

1957-ben jelent meg a kabrió változat, amelyet a Karmann karosszéria-építő céggel közösen fejlesztettek és gyártottak. 1958-tól műanyag tolótetőt lehetett rendelni a normál változatokhoz is. 1960-től a motor teljesítménye 25 kW (34LE), a sebességváltó teljesen szinkronizált, a legnagyobb sebesség már 115 km/h. A motor automatikus szivatóberendezést kapott, az első futómű hidraulikus lengéscsillapítót.

1961-től szabályozható volt az utastér első részébe áramló meleg levegő mennyisége, 1962-től hátul is lehetett szabályozni a fűtést. 1964-ben jelent meg az alvázvédelem (szavatossága 6 hónap volt), illetve a hajlított első szélvédő is. Ekkor jelent meg a VW 1200A modell, amely számos kiegészítő berendezéssel és szerelvénnyel készült. 1965-ben megjelent a VW 1300-as modell, a motor lökettérfogatát 1285 cm3-re növelték a VW 1500/1600-as modell forgattyús tengelyének alkalmazásával (nagyobb, 69 mm-es löket). A motor teljesítménye 4000 1/min fordulatszámon 29,4 kW (40 LE). A keréktárcsákon a jobb hűtés miatt lyukakat alakítottak ki. 1966-tól a kabrió és a Karmann-Ghia modellt 1,5 l-es, 32,4 kW (44 LE) teljesítményű motorral szállítják, ezt a csukott modellnél is lehetett rendelni, és tárcsafékeket építettek az első futóműre.

1966-ban a VW 1200 A típust felváltotta a VW 1300 A modell, amely az alap 1300-ashoz képest szerényebb kivitelű, de 29,4 kW-os (40 LE) motorral készült. A VW 1500 modellhez pedig az 1300-as karosszériába 1,5 l-es, 32,4 kW (44 LE) teljesítményű motorokat szerelnek. 1967-től az elektromos rendszer 12V-os lett, a lökhárítókat megnövelték, a teleszkópos kormányoszlop ütközéskor összenyomódott és hárompontos biztonsági övekkel szerelték a gépkocsikat. A fékrendszer kétkörös lett. 1968-tól a VW 1500 modell automatikus váltóval is kapható. 1969-től volt kapható az ún. "L-Paket", amely számos biztonsági és kényelmi felszerelést tartalmazott (pl. tolatásjelző lámpa, gumi ütközőbakos lökhárítók, puha borítású műszerfal, vakításmentes visszapillantó tükör, hamutartó, szőnyegek), ezeknél a modelleknél a gyári jelet egy "L" betű egészítette ki (pl. VW 1500L).

1970 augusztusában kezdődött a VW 1302 és 1302S modellek gyártása, a motorok lökettérfogata 1285 cm3, ill. 1584 cm3, teljesítményük 32,4 kW (44 LE) ill. 36,8 kW (50 LE), az 1302S legnagyobb sebessége pedig elérte a 140 km/h-át. Az első kerekeket McPherson-felfüggesztéssel szerelik, a gépkocsi tömege, tengelytávja és a kerekek nyomtávja is nőtt.

1972-ben jelent meg a VW 1303 típus, 1973-ban pedig az 1303S, utóbbi motorja 1585 cm3-es, 36,8 kW (50 LE) teljesítményű volt. 1975-ben beszüntették az 1303 és az 1303S modellek gyártását, előbbi ezután csak kabrió kivitelben volt kapható. Az 1200-as modellt "Standard" és "Lux" kivitelben kezdték gyártani, előbbi 1200 cm3-es 25 kW-os (34 LE-s) motort, utóbbi 1600 cm3-es 36,8 kW (50 LE) teljesítményű motort kapott. 1978-ban beszüntették a Type 1 modellek gyártását az NSZK-ban, ezután csak a mexikói és brazil leányvállalatok gyártottak ilyeneket. A kabrió változat gyártását csak 1980-ban szüntették be.

Mexikóból 1980-ban már 13 000 Bogarat importáltak Európába, ezt követően egyre újabb és újabb modellek gördülnek le a mexikói gyártósorról, 1981-ben elkészül a 200 000-ig példány, 1985-ben a Bogár 50-ik születésnapjára pedig kiadják a jubileumi változatot, metálszürke fényezéssel és zöld fényvédő üvegezéssel.

Az utolsó bogarat 2003-ban készítették el a mexikói Puebla városban található üzemben. Az Última Edición nevet viselő modellek számos korábban elhagyott króm díszt, fehér falú gumiabroncsokat és speciális fényezést kaptak, belül CD-lejátszó és négy hangszóró volt, hátul pedig 1,6l-es motor. A VW közleménye szerint a gyártás leállításának oka az egyre csökkenő kereslet volt.

1945 és 2003 között összesen több, mint 21 millió Bogarat gyártottak, 1971-ben évi 1,3 millió darab gördült le a gyártósorról, míg az utolsó években már csak mintegy 30 000 darab. Az utolsó sorozat 3000 példányban készült, ezek közül a legeslegutolsó darab (No. 21 529 464) egyenesen a VW wolfsburg-i múzeumában kötött ki. Mexikóban külön reklámkampányt szenteltek a gyártás leállításának és egy helyi mariachi zenekar búcsúztatta az utolsó példányokat. Az egyik reklámban például egy kicsi utcai parkolóhelyet mutattak, amelyre egymás után több autó is megpróbált beállni, sikertelenül. A reklám szövege szerint: „Hihetetlen, hogy egy ilyen kicsi autó ilyen nagy űrt hagyjon maga mögött.” („Es increíble que un auto tan pequeño deje un vacío tan grande”).

Leányvállalatok

A Bogarat számos helyen szerelték össze a VW leányvállalataiban, előre legyártott alkatrészekből: Írországban, Belgiumban, Bosznia-Hercegovinában, Thaiföldön, Indonéziában, Dél-Afrikában, Ausztráliában és Nigériában készültek VW jelvényes Bogarak.

Mexikóban, Brazíliában és Bosznia-Hecegovinában a VW leányvállalatokat létesített, amelyek helyben gyártották a - némileg eltérő - változatokat.

Bosznia-Hercegovina

A mai Bosznia-Hercegovina területén, Szarajevóban alakult meg az egész világon ügyesen terjeszkedő Volkswagen helyi összeszerelő üzeme. Még 1963-ban, az NSU költöztette oda motorgyárát, majd a cégből létrejött a VW Unis, amely a márka hivatalos importőre lett. Miután az NSU a Volkswagen tulajdonába került, 1970-ben ebből a vállalatból alakult meg a Volkswagen TAS (Tvornica Automobila Sarajevo) gyár, amely 49 százalékban a wolfsburgiak, 51 százalékban pedig a Unis tulajdonába került. A termelés a Bogár összeszerelésével kezdődött, eleinte még csak wolfsburgi alkatrészekből. 1976-ig 31 667 darab VW 1200J készült ott, melyeket a Jugoszláviára utaló j betű különböztetett meg, hasonlóan a lengyel Fiatok p betűjéhez.

Brazília

Brazíliában 1953-ban kezdődött a Bogár összeszerelése, amelyet a helyi piacon Fusca néven árultak. Az alkatrészeket kezdetben teljes egészében Németországból importálták, de 1959-re Brazília teljes egészében helyi előállítású Bogarakat gyártott. A gyártást 1986-ban beszüntették, majd 1993-ban újrakezdték, hogy 1996-ban végleg leállítsák.

A Brazíliában gyártott modellek a gyártás végéig megtartották az 1958–1964 közötti kisablakos karosszériát, majd 1973-ban megkapták a Németországban már bevezetett új lökhárítókat.

1975 és 1984 között brazil alkatrészek alapján szerelték össze a Bogarat Nigériában. A brazil modelleket nemcsak helyben, hanem a szomszédos országokban - Argentína, Peru, Uruguay - is árusították.

Mexikó

Mexikóban 1955-ben kezdődött a Bogár összeszerelése és 1964-től kezdve teljesen helyi gyártású kocsikat állítottak elő. Az 1970-es évek közepétől szinte változatlan kinézetben gyártották, jelentősebb változást a nagyobb hátsó ablak (1985), az elektronikus gyújtásvezérlés (1988), lopásgátló riasztórendszer (1990), katalizátor (1991), illetve elektronikus üzemanyagbefecskendező-rendszer (1993) bevezetése jelentette. 1995-től a mexikói Bogarakat elöl tárcsafékkel és önfeszítős biztonsági övvel gyártották, majd 1996-ban megszüntették a krómdíszítéseket.

1996 közepén bemutattak egy új, olcsó változatot, amelybe ismét dobfékeket és kézi állítású biztonsági övet szereltek ("Volkswagen Sedán City"), míg a magasabb felszereltségű változatot "Volkswagen Sedán Clásico" néven árusították. 1998 után a "Clásico" gyártását megszüntették és az olcsóbb változat lett az egyetlen modell "Volkswagen Sedán Unificado" néven.

A helyi gyártást 2003-ban szüntették be, a VW elsősorban gazdaságossági okokra hivatkozott (az utolsó években csak 30 000 példányt gyártottak), de politikai okai is voltak a döntésnek. A Bogár igen népszerű volt Mexikóvárosban, mint taxi, azonban nem tudta teljesíteni az egyre szigorodó emissziós normákat. A mexikói kormány emellett igyekezett visszaszorítani a rablásokat és elrendelte, hogy csak négyajtós autót lehet taxiként üzemeltetni. A Volkswagen cégcsoport emellett igyekezett a márka imidzsét is növelni olyan, luxuskategóriájú modellekkel, mint pl. a VW Tuareg vagy a Phaeton.

Egyedi változatok

A bogár régen és manapság is az egyik legkedveltebb alapmodellje az egyedileg és házilagosan épített autók kedvelőinek. Ennek oka az autó olcsósága és magas darabszáma, valamint a sajátos, humoros, kissé esetlen megjelenése is, ami szinte "ingerel" az egyedi megvalósítások felé. Számtalan változatban készült már egyedi bogár, leggyakoribb a különböző tengerparti homokfutó „buggy” és terepjáró kivitel, ezek alkatrészeinek előállításával erre szakosodott cégek is foglalkoznak, például a homokfutóra való komplett műanyag karosszéria és egyéb kiegészítők gyártásával. Ezen kívül persze sokféle házilagos módosítás látott már napvilágot, ezek egy része használható változtatás (pl. nyújtott változat egy második pár ajtó közbeiktatásával), mások figyelemfelkeltőek (gyakoriak a motortuningolási beavatkozások, nagyméretű kipufogócsövekkel, szélesített versenygumikkal stb.), és sok olyan is van, ami az autó kedves jellegéből adódóan vicces, poénos (különböző vicces festések, karosszériaátépítések más autók alkatrészeivel vagy a bogár alkatrészeinek felhasználása más járművekhez, kerti vagy szobai dísztárggyá tétel stb.).



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 10
Heti: 12
Havi: 114
Össz.: 32 017

Látogatottság növelés
Oldal: Klasszikus autók
Szórakoztató club - © 2008 - 2024 - motorkiraly.hupont.hu

A HuPont.hu egyszerűvé teszi a weblapkészítés minden lépését! Itt lehetséges a weblapkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »