Szórakoztató club

Itt mindeki megtalálhatja azt ami érdekli

Pagani Zonda r

 

Bár a képek alapján letagadhatatlan a hasonlóság a Zonda F-fel, a gyártó állítása szerint az új csúcsmodell teljesen egyéni fejlesztés eredménye, mindössze 10 százalékban egyezik a korábbi sportváltozattal. Annál azonban jóval erősebb lehet, bár jelenleg megoszlanak a vélemények, milyen erőforrás lesz motorházteteje alatt. Korábban úgy hírlett, a szinte teljes mértékben szénszálas műanyagból készült R változat teljesítménye elődjénél 100 lóerővel erősebb, tehát 750 lóerő lesz, amit a többi Zondában is megtalálható 7,3 literes V12-es AMG motorból passzíroztak volna ki.

Az újabb hírek szerint azonban az olaszok inkább a hatliteres, két turbóval lélegeztetett, szintén V12-es AMG motor mellett döntöttek, amely elméletileg hasonlóan erős lehet. Az 1230 kg-os autó ezzel a motorral 3,3 másodperc alatt éri majd el a 100 km/órát, végsebessége 360 km/óra lesz.

Az autó különlegessége, hogy képes kijelezni a vezetőnek az adott pillanatban generált leszorítóerő nagyságát, aki így az állítható szárnyak segítségével könnyen megtalálhatja majd az ideális beállítást a versenypályához. A Zonda F-hez képest a tengelytáv 47 mm-rel, a hossz 394 mm-rel, a nyomtáv pedig 50 mm-rel bővült, így még stabilabb lehet a kanyarokban, és az 1,45 g-s oldalgyorsulását is túlszárnyalhatja.

 

 

 

 

Lamborghini Gallardo Superleggera

A Lamborghini Gallardo Superleggera egy Lamborghini által gyártott sportautó, napjaink egyik leggyorsabb autója. A Gallardo modellek könnyebb, gyorsabb, dinamikusabb modellje. Mindössze 1340 kilót nyom, ami könnyűnek számít a hasonló szupersport autók között, azon túl pedig az olasz márka ediggi legkönnyebb utcai járművének számít. Összehasonlítva az eddig LP560-4-gyel, a Superleggera 70 kg-mal kevesebbet nyom. Az kialakított tömeg/teljesítmény aránynak valamint a 5,2 literes, 570 lóerősre felhúzott V10-es motorjának köszönhetően a Superleggera 3,2 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót. Sem a külső, sem a belső kialakításnál nem sajnálták az igen drága szénszálas anyagokat.

Történet

A Superleggerát először 2007-ben a Geneva Auto Show-n mutatták be. Ám a Gallardo 2008-ban leállította a típus gyártását. Most a mai napig is gyártják a Superleggerát.

A Carozzeria Touring és a Superleggera név hosszú időre eltűnt, csak a kilencvenes évek közepén kezdődtek az első kísérletek a gyártásukra. Ez végül csak 2006-ban sikerült, amikor a Marazzi összeolvadt a Zeta Europe BV-vel, megalapítva a Carozzeria Touring Superleggerát. Ezzel a Superleggera név is visszatért, a Lamborghini jóvoltábó az utcákon is megjelent az első XXI. századi Superleggera, igaz, a gyártó döntése értelmében nem Superleggera, hanem Superveloce néven. Az utolsó csővázas felépítésű Lamborghini SV változatát egy 6,5 literes, 670 lóerős V12-es hajtja, bár az 1665 kilós üres tömeg kicsinek azért nem nevezhető. A Lamborghini Gallardo modelljének a kikönnyített változata azonban 2007-ben már Superleggera névvel érkezett, bár ez a modell annyiban eltér a Superleggera hagyományoktól, hogy már nem klasszikus csővázra épül, és a Murciélago utóda, a Jota sem ilyen felépítéssel rendelkezik majd.

Műszaki adatok

Annak ellenére, hogy könnyű, megtartották az összkerék-hajtást. Erre utal a típusjelzésben a négyes szám. A Superleggera elnevezést a karosszérián végrehajtott könnyítések miatt kapta a sportgép. Az olaszok az ablakok nagy részét polikarbonát lemezből készítették üveg helyett, a kerékcsavarokat pedig titánból készítették acél helyett. A Lamborghini Superleggera versenyben maradhat a Ferrari 458 Italiával szemben, amelynek teljesítménye papíron megegyezik a Superleggerával. Az üzemanyag fogyasztást az olaszoknak direkt befecskendezés segítségével 20,5%-kal sikerült csökkenteniük az elődhöz képest. Súlycsökkentés mellett akad még lóeró a V10-es motorban. 13,5 litert iszik a Superleggera 100 kilométeren. Változtattak a futómű beállításain is, és hátulra egy kis terelőszárnyat is felszereltek, elsősorban azért, hogy az autó nagy sebességű stabilitását javítsák.

 

 

Porsche 911

 

A Porsche 911 a németországi Stuttgartban működő Porsche által gyártott sportautó. A szintén farmotoros Volkswagen Bogáron alapul. 1998-ig, a 996-os kóddal jelzett verzió megjelenéséig léghűtéses volt. A modell alapvető koncepciója változatlan maradt az 1963-as bemutató óta.

 

Az egyik legsikeresebb versenyautó a világon, számtalan sorozatban indították. 1979-ben a 911-esből fejlesztett 935-ös a Le Mans-i 24 órás versenyben is diadalmaskodni tudott. Az 1999-es "Az Évszázad Autója" szavazáson az ötödik helyen végzett. Az 1953-tól készülő Chevrolet Corvette után a világ második leghosszabb ideje gyártásban lévő sportautója.

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 8
Heti: 11
Havi: 60
Össz.: 32 103

Látogatottság növelés
Oldal: Sport autók
Szórakoztató club - © 2008 - 2024 - motorkiraly.hupont.hu

A HuPont.hu egyszerűvé teszi a weblapkészítés minden lépését! Itt lehetséges a weblapkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »